Eerste stapjes - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Christel Herben - WaarBenJij.nu Eerste stapjes - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Christel Herben - WaarBenJij.nu

Eerste stapjes

Blijf op de hoogte en volg Christel

04 Oktober 2014 | Indonesië, Bandung

Hallo allemaal!

Hier het eerste berichtje vanuit Indonesië :) Na een goede vlucht aangekomen in Jakarta, een hele, hele, HELE grote stad! Compleet onoverzichtelijk,  ongecontroleerd en onwijs warm. Uiteraard veel te veel betaald in de taxi en een leuk hostel gevonden. Zoals dat gaat direct contact met een Duits meisje waarmee ik luxe ben gaan eten (€2,00), een taxi heb genomen naar het uitgaanscentrum (€1,30) en een lokaal biertje mee heb gedronken (€1,10). Je valt hier als blonde blanke vrouw behoorlijk op, maar de meeste mensen groeten je zo enthousiast met Mister, Mister! (enige Engelse woord wat ze kennen) dat ze het kleine foutje meteen vergeef. Veel mensen willen ook alleen maar even je hand schudden en kinderen staren je alleen maar aan alsof je de reïncarnatie van Elvis bent.

De volgende dag vroeg een trein genomen richting Bandung, ook wel bekend als Parijs van Java, vanwege de vele grote kledingzaken die ze hier hebben waar mensen vanuit Azië naar toe komen. En nu zal het menigeen verbazen, maar ik ben hier niet gaan winkelen! Om de eenvoudige reden dat m'n tas gewoon te vol zit ;) Ik kwam onderweg naar m'n hostel 3 Deense jongens tegen die hopeloos verdwaald waren, dus die heb ik meegesleept naar mijn verblijfplek, waarna we met z'n vieren zijn gaan eten en drinken en dansen en zingen totdat de laatste bar dicht ging. En wees gerust, dat was al om 12 uurs s nachts :)

De volgende dag met lichte dehydratie verschijnselen op pad gegaan met m'n eigen prive chauffeur,  op de scooter, wel te verstaan! Met helm op en goed vastgeklemd achterop door het verkeer, waar minstens 1 miljoen andere scooters ook rijden. M'n hart heeft minstens 5x stil gestaan van de schrik, maar een onwijs mooie tocht richting een nog actieve vulkaan, waar een prachtige krater te zien is. Uiteraard zwaar in beslag genomen door verkopers van allerlei prullaria,  maar als je iets verder loopt sta je ineens in de jungle met een geweldig uitzicht op de vulkaan. Daarna doorgereden naar de 'hot springs', natuurlijke warm water baden van ongeveer 40 graden, waar ik uren heb liggen dobberen tot m'n huid er oud en verrompeld uit zag. Daarna nog even een massage genomen om de laatste resten van de halve marathon er bruut uit te laten masseren en daarna moe maar voldaan terug naar Bandung.

Ik zit nu op het dakterras van het hostel en kijk uit over de stad. Vlak naast een moskee, dus straks klinkt er weer een hels kabaal wanneer de moslims worden opgeroepen. Vanavond (vermoedelijk) een rustige avond om morgen met de trein verder te gaan naar Yogyakarta, een studentenstad, vlakbij 1 van de grootste tempelcomplexen ter wereld!

Ik hoop dat alles in Nederland en omstreken nog steeds goed gaat, sneeuwt het al? ;)

Dikke kus en tot snel!

Christel

• 04 Oktober 2014 - 12:22

Annemiek:

hoi Christel wat een belevenissen.je beschrijft het mooi.ik zie het voor me.veel plezier,dikke kus Annemiek en Donald

• 04 Oktober 2014 - 14:57

Cora Van Zon:

Hoi Chris

Ik moet je teleurstellen, het sneeuwt hier niet, we hebben op dit moment 23 graden.
    Geniet van de trip, Xxx Cora

• 04 Oktober 2014 - 22:29

Robin:

Hoi Christel, goed van je te horen. Klinkt allemaal erg bekend. Er lijkt nog weinig veranderd in Indonesië. Wel handig dat je wat Indonesisch leert....., maar gewoon vriendelijk teruglachen helpt ook altijd! Geniet van deze hele andere wereld. En ook bij de Borobudur. En hati hati (voorzichtig aan).
    Sampai lagi (tot volgende keer).
    Robin

• 05 Oktober 2014 - 08:24

Joyce:

Wat heerlijk cris om jaloers op te worden veel plezier!

• 05 Oktober 2014 - 11:19

Thea En Ton:

Lieve Christel,

Wat spannend allemaal!!!
    Nog heel veel plezier verder en geniet maar van alles .
    Groetjes en een dikke kus van Ton en Thea.

• 11 Oktober 2014 - 04:32

Tim:

Hoi Chris! Wat klinkt dat mooi zeg!!! Hoop snel te horen wat de volgende plaats is waar je heen gaat. Geniet ervan!

X Tim