Oh wow! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Christel Herben - WaarBenJij.nu Oh wow! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Christel Herben - WaarBenJij.nu

Oh wow!

Blijf op de hoogte en volg Christel

13 Oktober 2014 | Indonesië, Ubud

Daa ben ik weer! Het voelt alsof er onwijs veel tijd verstreken is sinds m'n vertrek, maar dat valt goed mee!
Ondertussen wel erg veel meegemaakt en het houdt maar niet op.
Sinds Bandung de trein gepakt naar Yogyakarta, een grote stad 7 uur zuidelijker. Toen ik daar het station uit liep, zag ik een meisje lopen met precies dezelfde rugtas! Alleen ongeveer 5 kilo lichter :) Maar zoals het gaat hier, ik maakte er een grapje over en ze bleek Nederlands te zijn, dus we liepen samen verder. Ze had nog geen hostel en besloot mij op m'n blauwe ogen te geloven dat mijn hostel super was :) En toen bleek ook nog eens dat ze geneeskunde studeert, waarna we besloten dat dit geen toeval was! Sindsdien reizen we samen en is het erg gezellig!
In Yogyakarta hebben we een toer geboekt naar Borobudur, een gigantisch tempelcomplex. Het was heel erg mooi en indrukwekkend, moeilijk te bevatten hoe groot het was. Daarna door naar Pramadan, beroemd om de honderden tempels, helaas door een aardbeving een aantal jaar geleden staat er nog maar enkele overeind.
Na een avond vol bier en dansen in het drukke centrum, de volgende dag met de trein naar Solo, een stad die door de Indonesische mensen zelf de hoofdstad van de cultuur wordt genoemd. En dat klopte ook wel. Al noemen wij een hele avond karaoke zingen geen cultuur ;) Want dat was precies wat er gebeurde! Even onschuldig op de hoek van de straat een hapje rijst eten en voor je het weet, word je een klein podium opgesleept met een microfoon in je handen en sta je Hello van Lionel Richie te zingen! Uiteraard terwijl iedereen fotos van je maakt en meezingt. Erg leuk, zelfs de kapitein van het leger haalde z'n uniform te voorschijn om te poseren. Die avond echt cultureel gedaan, in een klein achteraf theater een traditionele voorstelling gezien met dans en theater. Helaas snapten we helemaal niks van het verhaal, dus het kan zijn dat ik niet alle 2,5 uur volledig bewust heb meegemaakt :)
De volgende dag ontspannen door Solo gelopen, het paleis van de koning bezocht en de vertrekken gezien waar zijn 12 vrouwen en 125 kinderen wonen! Iedere vollemaan worden er dansvoorstellingen gehouden en als de koning één van de danseressen mooi vindt, magzij zich de volgende dag concubine nr 13 noemen :)
In de avond een volgende restaurant/karaoke avontuur gehad, nu met I Will Survive op het programma. Nog net geen polonaise gelopen, maar de tent stond op z'n kop, hihi...
En toen besloten we luxe te doen, we namen een vlucht naarBali. Voor 50 hele euro's vlogen we in 2 uurtjes naar Denpasar, om ons onder te dompelen in het gekkenhuis was Kuta heet. Maar 3 uur vliegen van Australië, waardoor alle studenten hier al hun geleerde kennis weer weg drinken. Salou en Lorette de Mar zijn rustige dorpjes vergeleken met Kuta. We vonden een prachtig hostel met zwembad en lagen 2 tellen later in het water. We besloten die avond 'even' een drankje te doen in het centrum, tot we om 5 uur s ochtends ineens weer thuis waren :) Geweldige avond! Tot onze schaamte de dag erna 12 uur lang aan het zwembad gelegen en de kater weggedronken. Na ontelbare drankspelleyjes met de rest van het hostel met de hele groep weer de stad in. En de rest weet ik niet meer precies, de fotos zagen er leuk uit!
En toen weer iets meer beschaafd gedaan en vetrokken naar Ubud, een prachtige stad in het centrum van Bali, vooral bekend om de kunst en onwijsmooie binnenlanden. Dus daarhang ik nu uit, in een sschitterende tuin van het mooiste hostel wat ik ooit heb gezien in het zonnetje. Morgen een fiets tocht en rafting in de planning, daarna door naar de Gili eilanden, die als mooiste van de hele Indonesische archipel worden gezien.
Dus ik hou jullie op de hoogte met meer jaloersmakende verhalen en foto's. Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat, heel erg bedankt voor de lieve berichtjes!

Kus, Christel

• 13 Oktober 2014 - 10:47

Annemiek:

Hoi christel
    het klinkt wel jaloersmakend :) maar dat mag.blijf genieten en schrijf vaak een stukje zodat we een beetje mee kunnen genieten. Liefs van Donald en Annemiek

• 13 Oktober 2014 - 17:10

Veronica:

Erg leuk om te lezen. Ik blijf je volgen. Dus kom maar op met die verhalen en foto's. Genietse nog.

• 14 Oktober 2014 - 09:59

Guusje:

Hoi Chris, het klinkt allemaal heel erg leuk. Supergave ervaringen allemaal. Geniet met volle teugen en ik volg je met je leuke beeldende verhalen. Groetjes Guusje

• 14 Oktober 2014 - 15:29

Laura:

Oo Bali is zo geweldig! Je hebt ook echt ontzettend tof wraksduik in t noorden van Bali trouwens.
    Heel veel plezier nog! Xx

• 15 Oktober 2014 - 08:17

Karin:

Het klinkt inderdaad jaloersmakend. Erg leuke verslagen. We kijken uit naar de volgende. Veel plezier.
    xx Karin en Papa