Eerste trip bijna voorbij! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Christel Herben - WaarBenJij.nu Eerste trip bijna voorbij! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Christel Herben - WaarBenJij.nu

Eerste trip bijna voorbij!

Door: christelherben

Blijf op de hoogte en volg Christel

10 Juli 2010 | Verenigde Staten, New York

Hier weer een verslag vanuit het verre Amerika. De eerste trip zit er bijna op, de kinderen zijn al druk aan het aftellen tot ze weer hun telefoon zien, hun computer, hun cola en hun ouders (in die volgorde!).

Drama...

Ik had van te voren nooit gedacht dat meiden van 12 jaar zo verschrikkelijk veel drama konden maken om helemaal niets. Ik denk dat ik hier in 2 weken meer drama heb meegemaakt dan 8 seizoenen van Goede Tijden samen. Het ene moment zijn ze elkaars beste vriendinnen, het volgende moment moet je er letterlijk tussen springen om te voorkomen dat ze elkaar de haren uittrekken. Ook zijn ze kampioen in zeuren, alles is saai, stom en ze denken dat we alles doen om hun te pesten en het leven miserabel te maken. Echt enthousiast over het kamp zijn ze niet, terwijl we leuke activiteiten met ze doen. De meiden zijn alleen meer geinteresseerd in de jongens van de andere groep en dat is nou het enige waar we ze niet in mogen aanmoedigen :)

Rechten van het kind

En dan heb je natuurlijk ook nog de meiden die een graadje erger zijn. Ze proberen alles om de counselers onderuit te halen en hun laatste wapen is de wet van New Jersey. 2 meiden die blijkbaar mij niet zo aardig vonden, stapten naar de leiding met de mededeling dat ik hun geslagen had toen ze naar bed moesten. De wet stelt dan dat de counseler schuldig is totdat onschuld bewezen is. Dus meteen werd iedereen opgeroepen om hun verhaal te doen. Binnen 2 minuten werd duidelijk dat hun verhaal van voor tot achter gelogen was en dat ik altijd volledig correct gehandeld heb. Maar goed, er zijn een paar ouders gebeld,wat harde woorden gezegd en 1 van de meiden heeft haar excuses aangeboden. De andere negeert me nog half, behalve wanneer ik met haar bij de dokter zit en haar hand moet vasthouden omdat ze een pleister krijgt :)

Trip break

Over een paar dagen eindigt deze eerste sessie en hebben we 3 dagen vrij. Het plan is nu om met een paar counselers eerst New York in te gaan en dan door naar Washington :) Even Obama gedag zeggen, ben erg benieuwd!

Oranje

En dan is er natuurlijk nog de voetbal. Hoewel ik het niet kan zien, geen kranten kan lezen en internet er een paar dagen uitlag, loop ik rond in mijn orangje t-shirt op de dag dat de jongens spelen en houdt iedereen me op de hoogte! Ik vind het erg jammer dat ik niet in nederland kan zijn, maar we gaan zeker winnen! De Nederlandse vlag hangt al aan mijn cabin, hij is van ver te zien.

Ok, dat was weer een snelle update, er staan een hoop andere counselers te wachten om het thuisfront iets te laten weten. Bedankt voor al jullie berichtjes, hopelijk gaat alles goed daar en geniet van de zomer!!

Veel liefs, Christel

  • 10 Juli 2010 - 19:56

    Tanja:

    Wat erg dat je in zo'n situatie terecht bent gekomen! (Dat slaan met die kinderen)....gelukkig is dat goed gekomen...

    Heel veel plezier in Washington!!

    Liefs,
    Tanja

  • 12 Juli 2010 - 09:54

    Marie-Louise:

    Hoi Chris ,

    Wat een ellende met die meiden.
    Gelukkig dat je je niet gek laat maken door zo'n incident.
    Echt een nuchtere hollandse!!!

    Veel plezier in je vrije dagen en dan weer vol goede moed aan de volgende uitdaging.

    Groetjes van ons allemaal,Marie-Louise

  • 12 Juli 2010 - 20:28

    Cora:

    Hey lieve Chris

    Snap je nou dat ik alleen maar jongens wilde en gelukkig ook kreeg haha.
    Ik vond jou vroeger wel een snoepie hoor. Alleen toen je 12 was, toen was je een beetje een krengetje. Grapje, maar kan me voorstellen als je in zo een situatie terecht komt, je het wel een beetje benauwd krijgt. Maar zoals je ziet, de waarheid komt altijd boven, vergeet dat niet. Wacht weer met spanning af op je volgende verslag. Een dikke kus van ons allemaal.

  • 14 Juli 2010 - 14:15

    Annemiek:

    Nou Christel
    Hoe durven ze om jou te beschuldigen, was je niet verbaasd en tegelijkerijd kwaad ???
    Tja,ik hoop dat je de volgende keer alleen maar 8 jarige jongetjes krijgt, kan je lekker met ze voetballen (:
    Hele dikke kus, en ik weet dat je echt wel ief bent.
    Annemiek

  • 16 Juli 2010 - 18:17

    Giel(pappa):

    Zijn ze helemaal een beetje van de pot gerukt.
    Stuur ze maar naar Karin, die grijpt ze wel even zonder dat er rode plekken zijn te zien.
    Ik zou het natuurlijk heel anders doen,Spychologie!!!!!!!!
    van de koude grond
    Veelplezier bij Obama.

    Liefs Pappa en Karin

  • 17 Juli 2010 - 20:19

    Veronica:

    Jeetje wat een r.. koters! Ja zou ze toch sl... :) :)
    Super hoe jij je hoofd cool houdt. Toppie
    En? Hoe was Washington?

  • 21 Juli 2010 - 19:11

    Guusje :

    He er komt wel veel over je heen. Pittig allemaal.
    Geniet er ondanks alles van heel veel groetjes en liefs, kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christel

Actief sinds 21 April 2010
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 35399

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2014 - 01 April 2015

Nieuw Zeeland!!!

04 September 2010 - 01 April 2011

The world is not enough

19 Juni 2010 - 30 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: