Tweede trip gaat beginnen - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Christel Herben - WaarBenJij.nu Tweede trip gaat beginnen - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Christel Herben - WaarBenJij.nu

Tweede trip gaat beginnen

Door: christelherben

Blijf op de hoogte en volg Christel

18 Juli 2010 | Verenigde Staten, New York

Hier ben ik weer, een stuk bruiner en erg vermoeid, maar helemaal klaar voor de volgende sessie! Afgelopen donderdag hebben we de groep kinderen uitgezwaaid en op de bus terug naar huis gezet. Er ging een collectieve zucht van opluchting en verdriet door het kamp.

Vrije tijd!!

En toen hadden we een paar dagen vrij, zonder kinderen, alleen counselers. Dat kan natuurlijk maar 1 ding betekenen: feest! De dining hall werd omgetoverd door een ware club (lees: 1 discobal en wat chips) maar het was een geslaagd einde van de eerste trip. Vrijdag ochtend vertrokken we vroeg met een flinke kater richting Jersey Shore, een badplaats in het zuiden van New Jersey, bekend van de MTV show die daar wordt opgenomen. Om er te komen hadden we een paar auto's gehuurd, waar ik er 1 van mocht besturen. Nu was ik even vergeten dat alles hier in Amerika groot is, dus het bleek geen auto te zijn, maar een minibusje met 15 (!) mensen! De verhuurder begon hard te lachten toen hij mijn verbaasde gezicht zag en zei: komt wel goed meisje, gewoon hele ruimen bochten nemen. En het was ook nog eens een automaat, dubbel wennen dus. Maar na een wat hobbelige start ging het prima, ik voelde me ineens een echte Amerikaanse, klein meisje in veel te grote auto

The Shore

Jersey Shore was grappig, het lijkt op een Engelse badplaats met veel kraampjes, gokhallen en kermisattracties. Er liepen veel te veel gespierde mannen rond en te oude vrouwen in te kleine bikini's, maar we hebben ons goed vermaakt! 's Avonds natuurlijk de bar in, maar het was lastig om iedereen binnen te krijgen, ze zijn erg streng hier met hun wet dat je 21 moet zijn om te drinken. Een zeer geslaagde avond en zeer korte nacht later hebben we zaterdag aan het zwembad van het hotel doorgebracht, dus jullie begrijpen mijn rood verbrande wangetjes op m'n gezicht :)

Tweede trip

Vandaag, zondag, komt de volgende lading kinderen, zo'n 329. Er zijn een paar bussen vertrokken om ze op te halen en de rest komt met de auto. We gaan het hele riedeltje nog een keer doen, ben heel benieuwd hoe het gaat, zal weer spannend worden!

Ik hoop dat alles bij jullie ook goed gaat, ik begin jullie allemaal wel te missen! Bedankt voor alle lieve berichtjes, ik ga proberen dit keer geen klachten te krijgen :)

Veel liefs, Christel

• 19 Juli 2010 - 06:21

Marie-Louise:

Hey American Girl ,

Leuk dat je ons uitgebreid op de hoogte houd van al je belevenissen!!
    Erg spannend hoor , achter het stuur van zo'n "big car ".
    Nu op naar de volgende groep , zal vast wel makkelijker gaan na je ervaring met de eerst groep.

Heel veel plezier ,
    Marie-Louise en de Haasjes

• 19 Juli 2010 - 07:50

Thea En Ton:

Hallo lieve Christel,
    Wat schrijf jij toch leuk en wat een leuke foto's!
    Blijven doen hoor want we blijven je volgen.
    Een hele dikke kus van Ton en Thea

• 20 Juli 2010 - 09:05

Annemiek En Donald:

Hoi Christel
    Fijn om even wat van je te lezen en goed om te zien dat deze groep weg is. Kijken hoe de volgende club is.
    groeten vanuit een warm Duitsland.
    Annemiek en Donald

• 23 Juli 2010 - 07:56

Jasmijn:

Hey Christel!
    klinkt goed daar zeg! behalve van die aanklacht dan, maar hoe langer de mensen je daar kennen, hoe meer ze zullen weten dat jij dat nooit zou doen! ben benieuwd naar de volgende lading! Ik weet in elk geval al wel dat ik nooit zou kunnen doen wat jij doet, gelukkig dat je zo'n ongelooflijk positief persoon bent.

Kijk uit naar je volgende verslag!

ps(innige deelneming met uitslag van voetbal, heb voor jullie gesupporterd in een bar in Stockholm tussen enkele andere nederlanders!)

Jasmijn