De eerste dagen - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Christel Herben - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Christel Herben - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: christelherben

Blijf op de hoogte en volg Christel

02 Juli 2010 | Verenigde Staten, New York

Het is begonnen, de eerste dagen zitten er officieel op. De kinderen zijn afgelopen zondag aangekomen en het hele kamp kwam ineens tot leven. Je kan nu geen stap zetten zonder dat je bijna een kind omver loopt. Ik heb, samen met een andere counseler, 8 meiden van 12 jaar. Ze hebben allemaal een eigen gebruiksaanwijzingen en minstens 2x per dag heeft er wel iemand verschrikkelijk heimwee en momenteel zijn er 3 tegelijk ongesteld, joepie! Maar het is geweldig, we proberen ze druk te houden met een druk programma, iedere dag minstens 2x zwemmen in een meer dat ongelofelijk smerig is en we mogen maar 1x per dag douchen... De meeste kinderen leven onder de armoedegrens (75%) en sommige kinderen van andere counselers komen uit Haiti of uit adoptiehuizen. Je moet bij iedere stap die je zet uitleggen waarom je dat doet, wat soms op je zenuwen kan gaan werken, maar gelukkig is er altijd een counseler in de buurt om je te helpen.

Eten

Ok, het eten is bizar. We krijgen elke dag gewoon chips bij lunch en diner en hoewel ze heel strikt zijn om geen suiker te gebruiken (want daar zou je dik van kunnen worden) bakken ze alles in een oceaan van vet. We hebben veel hamburgers, burrito's en gegrilde kip. De meiden kijken je erg raar aan als je zegt dat ze ook groenten moeten eten.

Resident Evil

Het is op kamp niet toegestaan 'enge verhalen' te vertellen tijdens een kampvuur, maar dat weerhield de leiding er niet van om wel een avondspel te spelen dat Resident Evil heette. We begonnen een quiz die al snel bruut werd onderbroken door een stel zombies die binnen kwamen stormen en het hoofd van onze afdeling mee nam en tot zombie omtoverde. Ik heb kinderen nog nooit zo hard horen gillen! Ze moesten het hele kamp over op zoek naar het tegengif om het hoofd te bevrijden. Een paar gekneusde enkels later is het ons gelukt, maar de meiden waren zo opgefokt dat het lang duurde voordat ze eindelijk rustig waren.

Vrij!

En vandaag een vrije dag, ik ga weer heerlijk New York in. Vorige week smaakte naar meer, het is echt een geweldige stad! Ik heb het gevoel daar nog weken rond te kunnen lopen zonder 2x hetzelfde te zien. Hopelijk vandaag naar het vrijheidsbeeld of anders het Empire State Building. Ik hou m'n camera gereed!

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes en tot snel!

Liefs, Christel

• 02 Juli 2010 - 12:34

Cora:

Ik lees dat je al helemaal ingeburgerd bent. En zie dat het bij jullie 26 graden is, lekker koel haha op dit moment is het bij ons 34 graden, straks gaan we met vrienden voetbal kijken, maar dat zal jou wel niet zo intereseren of wel? Heerlijk om je verhalen te lezen, super dat het op deze manier kan. Moet je Tim ook maar eens uitleggen als je binnenkort naar China vertrekt. Die hebt niet veel met internet haha
    Zeg maar dat het moet van z'n tantetje.
    Lieverd doe voorzichtig en tot gauw weer op je site. Dikke kus van ons allemaal.

• 02 Juli 2010 - 16:54

Giel Herben:

Hoi Christel,
    Met veel plezier volgen we de verrichtingen van die Hollandse bontekoe daar in New York. Wat zal je veel nieuwe dingen meemaken en daar plezier aan hebben.
    Gewoon maar doorgaan...........
    Groeten ook van karin

• 05 Juli 2010 - 08:56

Celine:

Ha Chrissie,

eindelijk heb ik internet op vakantie, dus ben direct je verslagen gaan lezen. Klinkt allemaal erg leuk, behalve het vettige eten dan ;)
    En super gaaf om New York te bezoeken.
    Ik ben net op de noord-kaap geweest, meest noordelijke punt van europa. Ook erg leuk, maar wel een eind rijden en t is er aardig fris. We zakken nu langzaam af richting het zuiden via noorwegen. Eg is trouwens ook geslaagd!
    Goed he!!!
    Allee, hou je goed en geniet ervan he.

Dikke kus, Celine.

• 06 Juli 2010 - 08:15

Thea En Ton:

Hallo lieve Christel,
    Wat leuk om je zo te kunnen volgen en wat maak je veel mee!!
    We zijn alweer nieuwsgierig naar je volgende verslag. Een hele dikke kus van Ton en Thea.

• 06 Juli 2010 - 08:38

Joke:

Hey Christel,
    Super gaaf joh allemaal. Er zitten al leuke foto's bij. Geniet er lekker van!!
    Groetjes, Joke

• 14 Juli 2010 - 03:39

Tim:

Hoi Chris!

Wow! Dat klinkt allemaal erg leuk! New York, gaaf! Iedereen die ik ken die daar is geweest zegt hetzelfde als jij: GEWELDIG.

Erg leuke fotos ook! Ik ga me nu ook maar ff aanmelden en fotos van hie plaatsen, hahahaha!

Hoop snel een volgende update en dat dan alles nog steeds lekker gaat!

Hugz,
    Tim