Eerste verslag! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Christel Herben - WaarBenJij.nu Eerste verslag! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Christel Herben - WaarBenJij.nu

Eerste verslag!

Door: christelherben

Blijf op de hoogte en volg Christel

25 Juni 2010 | Verenigde Staten, New York

En toen was ik echt onderweg! Na maanden voorbereiden, dromen en vrezen zat ik eindelijk in het vliegtuig! Eerst richting Frankfurt en daarna door naar New York, dat betekent dus 9 uur lang geweldige films in het Duits nagesynchroniseerd :) Heerlijk geslapen dus!
Eenmaal aangekomen in op het vliegveld kreeg ik dat heerlijk gevoel van spanning in je buik, wetend dat je gewoon in New York bent, de plaats waar werkelijk alles gebeurt! Zelfs de douane-beamte was erg blij voor me dat ik er was en vroeg waarom ik niet eerder gekomen was. Voelde me zowaar welkom. Ik had altijd begrepen dat New Yorkers zo arrogant en egoistisch waren, maar dat beeld moest ik binnen 2 minuten bij stellen. Ik stond na lang zoeken op een gigantisch groot busstation te zoeken naar de juiste rij voor mijn bus richting kamp, maar had geeeeeen idee welke ik moest hebben. Uiteindelijk na 53x vragen stond ik in de juiste en sprak de man voor me aan. Hij wist me uitgebreid te vertellen wat ik moest doen en vertelde dat hij zelf in de buurt van mijn stop moest zijn, dus bood aan om me daar af te zetten. Onderweg heerlijk gepraat over het leven in de US voordat hij me keurig afzette bij de Burger King en ik even met zijn telefoon het kamp had gebeld om me op te halen.

Camp Vacamas

En daar was het kamp, opgehaald in een grote jeep (hoe anders) door 3 nog grotere jongens (uiteraard!). Ik kreeg door de kampleiding een tour over het terrein, wat zo groot bleek te zijn dat ik nog steeds verdwaald rond kan lopen. Ik viel met m'n neus in de boter door meteen mee te doen met de square-dance en aansluitend een bbq. Meteen Amerikaanse hotdogs en burgers gegeten, heerlijk. Aangezien ik toch een geweldige jetlag had, ben ik na de basketball wedstrijd m'n bunk gaan opzoeken en viel prompt in slaap.

Donderdag

Wakker worden midden in de natuur, vogels overal, eekhoorns rennen onder je voeten door, heel bijzonder. Maar veel tijd om rustig te genieten is er niet, alles is hier straks gepland en kwart over 8 zat iedereen aan het ontbijt, werden de mededelingen van de dag gedaan (voetbalscores enzo) en kregen we wentelteefjes en bagels als ontbijt. Daarna meteen het water is voor een zwemtest (ik ben een 'shark'!) en daarna de procedure geleerd voor als er een kind wordt vermist in het water, wat betekent dat we met z'n allen op een rij naar de bodem duiken. Verschrikkelijk vermoeiend en nadien lag iedereen uit te puffen op het strandje.

Overnight camp

Na een hoop andere activiteiten konden we 's avonds wat eten ophalen uit de keuken en trokken we de wildernis is. Ver weg van kamp, in the middle of nowhere, sloegen we ons kamp op. Of eigenlijk legden we gewoon onze slaapzakken neer, aan tenten of luchtbedden doen ze hier niet, gewoon op de grond slapen.
De dames maakten een gigantisch kampvuur waar we heerlijk hamburger op gebakken hebben en op z'n Amerikaans gegeten hebben (met chips ertussen!!). Uiteraard nog een spannende tocht door het donker gemaakt, spookverhalen verteld en liedjes gezongen. Dit alles als voorbereiding op de overnights die we met de kinderen zelf gaan doen.

Day off!!!

En dan verwacht je heerlijk rustig op de harde grond wakker te worden, maar om 5 uur 's ochtends werd ik ruw uit een droom geholpen en moesten we terug richting kamp. Daar nog even snel een paar uurtjes geslapen, gedouched, ontbeten (nog meer bagels!) en vandaag een dagje vrij. Ik ga met een paar meiden New York in, eindelijk de big apple van dichtbij zien, ik kan echt niet wachten. Verslag en foto's vlogen snel!

Liefs, Christel

  • 25 Juni 2010 - 14:00

    Giel En Karin :

    We zijn blij van je te horen. Fijn dat je goed bent aangekomen. Het is ook erg leuk om je eerste verslag te lezen. De hamburgers en bagels zullen in no time je keel uithangen. Dan snak je naar een bruine of witte boterham :-)
    Bij elke boterham zullen we aan je denken. Je moet al meteen aan de slag he? Hard werken ik hoop dat je leuke contacten legt. Jou kennede zal dat wel lukken.
    We kijken uit naar je volgende verslag.

    Dikke kus Giel en Karin

  • 25 Juni 2010 - 17:11

    Guusje :

    He, leuk je eerste verslag te lezen. Het klinkt allemaal erg avontuurlijk.
    Nou ik ga je roman ;) volgen
    groetjes Guusje

  • 25 Juni 2010 - 19:09

    Barbara:

    Klinkt goed hoor, Shark! :)

    Ben benieuwd naar je ervaringen in the Big Apple en of je je daar net zo klein hebt gevoeld tussen de grote gebouwen als wat ik van iedereen hoor die er ook geweest is.
    Ooit ga ik ook, voorlopig blijft het bij dromen ;-)

    Have fun!

    Groetjes, Barbara (nicht)

  • 25 Juni 2010 - 21:25

    Miral En Esther:

    klinkt al meteen druk !! hoop dat je het naar je zin hebt en mirsl vrssgt of je niet zo'n lekkere hamburger kan opsturen hihi. is t enige wat hij mist van amerika hahahaha.
    veel plezier en we wachten op t volgende verslag.

    groetjes miral en esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christel

Actief sinds 21 April 2010
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 35402

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2014 - 01 April 2015

Nieuw Zeeland!!!

04 September 2010 - 01 April 2011

The world is not enough

19 Juni 2010 - 30 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: